سد ماکو سرریز شد


مدیرامور آب شهرستان ماکو گفت: سد ماکو واقع بر روی رودخانه زنگمار شهرستان ماکو، سرریز شد.

هوشنگ قلی پور با اعلام این مطلب افزود: سد مخزنی ماکو شهرستان ماکو ، با بارش های اخیر و ذخیره آب سرازیر شده به این منطقه توسط رودخانه زنگمار شهرستان ماکو، روز یکشنبه سر ریز شد

مدیرامور آب شهرستان ماکو گفت: سد ماکو واقع بر روی رودخانه زنگمار شهرستان ماکو، سرریز شد.

هوشنگ قلی پور با اعلام این مطلب افزود: سد مخزنی ماکو شهرستان ماکو ، با بارش های اخیر و ذخیره آب سرازیر شده به این منطقه توسط رودخانه زنگمار شهرستان ماکو، روز یکشنبه سر ریز شد.
وی با یادآوری متوسط آب ورودی نزدیک به 14 متر مکعب در ثانیه به این سد ادامه داد: با بارش نزدیک به 100 میلی متر از ابتدای سال جاری تاکنون موجب سرریز شدن این سد شد که با مدیریت و کنترل آب توسط سرریز های جانبی در حال ادامه است.
وی یادآور شد: این سد با حجم مخزنی بیش از 5/ 137 میلیون متر مکعب در تراز در سال 64ساخته شده است.
وی همچنین اظهار کرد: این سد علاوه بر تامین آب بیش از 15 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه، افزون بر پنج میلیون مترمکعب آب شرب و صنعتی شهرستان ماکو را تامین می کند.
مدیر امور آب شهرستان ماکو گفت: طول تاج این سد افزون بر 240 متر و عرض تاج آن نیز 10 متر و ارتفاع آن از بستر نیز بیش از 87 متر است.
قلی پور با اشاره به اینکه این سد از نوع خاکی با هسته رسی می باشد، افزود: این سد در 12 کیلومتری جنوب شهرستان ماکو واقع در شمال استان آذربایجان غربی بر روی رودخانه زنگمار ساخته شده است.